H

H

lördag 27 november 2010

Mellan landar...

Ja, idag känns det lite som att jag mellan landar här hemma, igår var jag på Globen, och imorgon är det dax igen! Gårdagen var intressant och kul, det har varit samma upplägg på dressyren i några år nu, på fredagarna börjar de med att publiken få se de tävlande i världscupen när de rider ett uppvärmningspass inför lördagens och söndagens tävlingar. Därefter är det de bästa fem och sexåriga svenska unghästarna som gör upp om titeln "best of the best" och avslutningen är en clinic med någon känd tränare, igår var det världsmästaren Edward Gal. En givande dag var det för oss, men lite ångest får jag allt när jag ser de fina fem och sexåringarna, min fem (Ella) och sexåring (Ikaros) här hemma är ljusår i utbildning från de här hästarna. Men man får se det som något positivt och bli taggad av det hela istället:)! Det ända tråkiga med dagen var att vi fick bege oss hem så fort, Henke skulle ut och tacka av en kollega till honom som slutar, och han ville verkligen gå, så jag fick skynda hem till lillprinsen. Men imorgon tänker jag inte jäkta, utan ta tid på mig och "undersöka" allt på hästsportmässan:)!

Här kommer några bilder från vårt adventspyntade hem!


Fina advents ljusstaken!


Advents ljusstaken är i romantisk stil...

Till julen byter jag ut den vanliga lampskärmen på golvlampan
och sätter dit en fin stjärna istället.

En salig blandning av prylar! Utmaningen nu för tiden
är att plocka bort prylar så att det inte blir för mycket av
det goda:).

Jag ÄLSKAR julgrans kulor, men inte bara i granen!
Här är en hög med billigare plastkulor i en fin järnurna,
jag brukar alltid placera ut skålar, glasvaser etc. med
massor av kulor i härliga färger.

Pyntat på mitt "stilleben bord"
i matrummet.

En vacker vit första advent blir det, hoppas att snön nu får ligga kvar till jul!
Alla mina hästvänner, hoppas ni har varit, ska på globen och har riktigt kul! Mina vänner som inte tycker hästar är livet:) hoppas ni får en härlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar