H

H

söndag 21 november 2010

Dagen efter...

Det är inte så illa som det låter:)! Det är dagen efter en kul kväll, igår var jag och Henke till Stockholm med mina jobbarkompisar på Ugglas revy! En riktigt trevlig och kul kväll med många skratt, god mat och trevligt sällskap! Helt klart välbehövligt för oss småbarnsföräldrar, Edvin var hos sin mormor och morfar och trivdes som en prins!

Jag har ju inte bloggat på några dagar, då jag har haft fullt upp med att få färdigt mina tre pepparkakshus, men nu är de äntligen färdiga! Jag har ju lagt ut bilder på förra årets hus förut, men då det har varit sån respons på just det inlägget (toppar listan på populära inlägg) så kommer här några bilder från husen jag gjort i år.



Två färdiga hus!

Här ser man masonitplattan som jag ställt huset
på, genom att ta smält socker och fästa husets
knutar på plattan.

Mycket kristyr ska det vara! En liten stjärnformad pepparkaka
brukar jag fästa på husets gavelspets....

Välkommen in!

Färdigförpackade i cellofan plast, så att de går att bära
och flyttas på...

Jag brukar alltid ha med ett litet hemmagjort dubbelt kort på
huset, ifall någon skulle vilja ge bort det som en lyxig "gåbort"
present till exempel...

Jag passade dessutom i år på att göra
lite reklam för min blogg! Etiketten har jag
skrivit på ett transparent papper, och huset
är såklart en enkel skiss av Hässelby!

Närbild på de fina "snö bollarna" på taket...

Nu återstår det att se om jag blir av med husen, det finns ju en hel del annat, som bekant, som alla ska handla till jul:)!

Ikväll ska jag hämta ner min låda med advents pyntet, jag tänker tjuvstarta med pyntningen, trots att Henke inte brukar gilla när jag tar fram julen för tidigt. Helgen den första advent är det alltid Globen horse show, och då är ju såklart jag där(!) så adventsprylarna får komma fram redan nu.

Hoppas Ni alla har haft en trevlig helg!
Njut av söndagskvällen!

2 kommentarer:

  1. Lika fina hus som vanligt :) Visst var det kanon igår..men trött idag ;) Jätte fin blogg! Ha de bra! Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej Terese,

    Vilken fin blogg du har och många fina och härliga bilder!
    Kikar in lite då och då.
    Har du något pepparkakshus kvar som är till salu? Isf är jag intresserad av att köpa ett.
    Dom är verkligen jättefina =)


    //Caroline Malmqvist (Martin Zetterberg´s sambo)

    SvaraRadera