H

H

onsdag 10 november 2010

Snö...

Och så var det vinter! Här hemma är det fullt av snö, vackert, men jobbigt också. När vi bodde i lägenheten tyckte vi det var supermysigt med snö, det var ju någon annan som fick skotta och ploga:). Nu måste vi själva se till att vi kan ta oss ifrån gården utan att köra fast! Men trots att det blir mycket jobb så är det ändå mysigt, fast det kommer nog inte att få ligga särskilt länge, och då känns det som att snön kunde ha väntat ett tag...

Idag har Edvin och jag inte gjort ett smack! Jag känner mig inte riktigt kry, troligtvis någon förkylning pågång, så vi har bara tagit det lugnt. Jag har plockat fram en del gamla inredningstidningar med jultema att bläddra i för inspiration, men med en sju månaders son så blir det inte mycket tid att titta i tidningar:). Trots detta så flyger det ändå runt ett antal idéer i mitt huvud, vi får se vilka av dessa som blir förverkligade i år!

Här kommer några bilder på min jul dukning och mina favorit ljuskransar, korten är från julen 2008...



Inte de klassiska färgerna, men ända stämmningsfullt!




Ljuskransarna är klara favoriter!

Ljuskransarna kommer från IKEA och jag har fyra stycken som jag alltid sätter upp i fönstren på baksidan till advent. Förra året hade några lampor givit upp, och de gick inte att byta ut, så jag köpte nya ljus slingor och trädde på den gamla metallstommen, jag vill nämligen inte vara utan de här kransarna!

Ikväll blir det "arga snickarn" som vanligt på onsdagarna.
Ha en trevlig onsdags kväll!

3 kommentarer:

  1. Hej! Hur har du fäst stjärnan på golvlamfoten? Vi funerar på samma. / Maila på ljuvatoner@me.com Tacksam för svar snarast

    SvaraRadera
  2. Eller maila marie.jakobsson@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej! Hur har du fäst stjärnan på golvlamfoten? Vi funerar på samma. / Maila på ljuvatoner@me.com Tacksam för svar snarast

    SvaraRadera