H

H

söndag 20 februari 2011

Energi sökes!

Trött på vintern, trött på snön, trött på att allt blir jobbigare med en massa vinterkläder på... Nu vill jag att det ska bli vår! Men jag får nog vänta minst en månad till...

Ella är hemma igen! Igår kväll var vi och hämtade hem mitt sto Ella, i morse så hade jag kameran med när vi släppte ut hästarna, de brukar ju fara runt lite och visa upp sig när det är något nytt pågång. Ella och Ikaros har ju aldrig träffats, så de var mycket nyfikna, men nu på eftermiddagen var de mest sura på varandra så vi får se hur det går att släppa ihop de två busarna sen... Bilderna är inte de bästa, stora vintertäcken och Ella med lång man, men jag lägger upp någon bild iallafall...


Självklart så ställer de sig bakom ett träd:). Ella till vänster
och Ikaros till höger...



Fina prinsessan:)!


Jag har varit upp och tömkört Ikaros i ridhuset idag också, han var som väntat pigg och stel. Han har inte gått på två veckor, då vi först låg däckade i magsjuka här hemma, och sen har det varit så mycket med allt kring Corren, så har jag inte orkat att åka upp till ridhuset i kylan. Men nu hoppas jag på att en massa oväntad energi ska attackera mig:):)!



Här kommer en bild på världens bästa
investering för hästfolk, en el uppvärmd
vattentunna för hagen. Kan bara säga att
vid en vinter som denna så är den en
räddare i nöden:)!

Nu ska jag hoppa in i duschen!

Trevlig söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar