H

H

onsdag 2 februari 2011

Vad ska man bli, när man "blir stor"?

Ja vad ska man bli? I år (i november vill jag tillägga!) lämnar jag ålderseran med en tvåa före, och går över till 30+ sidan. Huga:)! Så stor är man nog klassad som för länge sedan. I dag är det en sådan där funderar dag för mig, ska jag börja plugga? Vad ska jag läsa? Vad vill jag bli? Ska man satsa på något "säkert", eller ska man chansa och läsa något man brinner för? Jag har länge varit riktigt sugen på att utbilda mig till möbeltapetserare, men med sambo, gård och en liten gullunge så är det inte läge att flytta, och det finns tyvärr inte några tapetserar utbildningar i närheten... Men jag har några andra alternativ som känns spännande:)...

Igår hämtade jag ut ett paket från Panduro, då är det "lilla julafton" för mig:) Tog några bilder på vad jag beställt...


Förvaringsboxar i papp. Jag älssskkkaaar
snygga förvaringsboxar:).


Fina tyger som förhoppningsvis ska bli bland annat
vimplar att hänga över bordet på Edvins kalas!


Bara måste ha några söta kungakronor till lillprinsens kalas!
Vad jag ska ha dem till vet jag inte än...

Fina dekorationspapper.

Jag måste avsluta med att berätta om mitt samtal med mamma igår kväll. Hon ringde och berättade att "det står en främmande häst i hagen"! Nu var det ju inte så, utan den främmande hästen var en naken Ikaros, utan sitt täcke. Visst har det hänt (allt för ofta) att hästarna kommit in på kvällen med ett täcke som ser strimlat ut, men att det "försvunnit i hagen hör inte till vanligheten. Mamma hittade täcket, som satt fast i en buske, ut och invänt, med en kryssgjord spänd och båda besnörena (som är snurrade) fastsatta. Spännena i fram var trasiga, men i övrigt såg täcket helt okej ut. Ikaros såg också okej ut, han tyckte dock att det var en aning kallt ute:). Det måste ha varit en ganska kul syn när han "kröp" ur sitt täcke, tur att jag inte såg det hela, då hade hjärtat stannat på mig!

Ha en trevlig kväll!
Kramar!

2 kommentarer:

  1. Haha hur lyckades han med det, helgalet :P

    SvaraRadera
  2. Det undrar jag oxå:)! Han är som en stor och klumpig Hodini:)!

    SvaraRadera