H

H

söndag 27 februari 2011

Full rulle!

Den här veckan har det varit fullt upp, och dagarna har rusat förbi. Helgen har jag spenderat tillsammans med familjen och hästarna:) Igår lastade jag in Ikaros, tog med mamma och åkte till sala för en tömkörningslektion för Mia Henriksson. Hon är en duktig kusk, och jag har tömkört en del för henne, även om det var ett tag sen sist. Tyvärr hade jag inte med kameran, det skulle jag ha haft, för Icke visade sig från sin bästa sida och var jätte duktig och fin:)! Riktigt kul var det, och många nyttiga tips och råd fick jag med mig hem:).

Mia har ju främst elever som har vagn efter sin häst, men jag kan verkligen rekommendera vanliga ryttare att kosta på sig en lektion för en duktig kusk i tömörning någon gång per år. Just att jobba hästarna på töm är ett suveränt sätt att komma åt problem, skona hästens rygg vid träning och samtidigt faktiskt få se sin häst och hur den rör sig, vilket inte är så lätt när man sitter på deras rygg... Dessutom är det ett ypperligt sätt att jobba igång hästarna efter skador eller längre viloperioder, men det är en konst och inte helt lätt att veta hur man ska sätta tömmarna för att bäst hjälpa just sin egna häst, och att hålla reda på dessa tömmar är en utmaning:), så ta en lektion, det lönar sig i längden!

Idag, då Ikaros hade låg nivå av överskotts energi i kroppen så har vi släppt ihop Ella med Ikaros och Zephyr. Jag är alltid lika nervös när vi ska "integrera" nya hästar till flocken, är så rädd att det ska bli bråk och skador som följd. Men, peppar, peppar, allt gick bra idag, och jag hoppas det fortsätter så!

Jag hade tänkt lägga upp några bilder på Edvin och mig från vår pulka tur idag, men det är segt på nätet ikväll, och jag lyckas inte ladda upp några bilder, så det får bli ett inlägg med bara text ikväll.

Hoppas Ni alla har haft en skön och mysig helg!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar