H

H

fredag 4 februari 2011

Mysfredag?

Här hemma är det sååå tråkigt väder, snöslask, inte en enda liten vårkänsla kan infinna sig:(. Dessutom är Henke ute och far med jobbet, Edvin och jag har varit solo hela veckan, och nu stundar en "mysfredag" och lördagskväll i ensamhet innan han kommer hem, jättekul... Så här är det ibland, hela februari månad känns det som att vi mest kommer att talas vid i telefon med varandra, för när Henke väl är hemma drar jag till stallet på en gång. Men han blir hemma mer i Mars istället, så det ser vi fram mot:)!

Idag har jag tänkt mycket på hur jag ska göra med min älskade lilla häst Corren. Jag har inte råd, tid och framförallt stallplats att ha honom kvar, men efter att i omgångar försökt sälja honom under lång tid så känns det som att vi inte kommer att hitta rätt köpare till honom. Han är triangelmärkt, och dessutom en 15 årig valack, och slutligen en ponny som inte går väl ihop med små barn, så han sållar sig till de svår såldas skara...
Nu har jag gjort ett sista försök med att annonsera ut honom, och håller tummarna att "den rätta" ska höra av sig:)!

Bloggen brukar ju få följa mina tankar som snurrar runt i huvudet, och därför kommer idag några bilder på fina Corren!


En kille med bra bjudning!


Travar fram för lektion


Min "lilla köttbulle":). Brun, rund och go!







Tyvärr en triangel på rumpan...


En reslig herre, trots sina 146 cm så känns han stor att rida.



Mysig kille att rida ute på, men han har flera rävar bakom öronen:).



Här ser man att Corren har en mycket alärt karaktär:).





Om någon är intresserad så finns han på http://www.hastnet.se/ sök på ordet triangelmärkt så hittar Du honom.

Nu ska Edvin och jag ha lite mysfredag! Vi hoppas att alla Ni andra också får en mysig kväll!
Kramar!

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas hoppas att du hittar någon som passar honom!

    SvaraRadera