H

H

onsdag 25 maj 2011

Ett litet yrväder:)

Idag ville Edvin upp ur sängen halv 6, jäsp! Men jag ska inte klaga, då han sovit hela natten:). Nu far han runt som ett yrväder här hemma, tänk så fort det har gått! Det känns som det var en vecka sen han började krypa, och nu springer han... Stackars Henke såg fram mot en jobbresa med köksmässa i Tyskland, men askmålnet från väster tyckte annorlunda och de var tvungna att ställa in resan. Då blir han hemma imorgon, på sin födelsedag, och det tycker ju Edvin och jag är kul!

Igår red jag för en ny tränare på Ikaros, en tjej som jag känner sen ponnytiden som är superduktig, Sandra Dahlin heter hon. Det funkade bra, Ikaros är tyvärr lite sämre igen den här veckan, något ojämn och knackig, och fast i ryggen, så det blev en hel del bockningar och jag hängde kvar med nöd och näppe. Ikväll ska jag gå ut på en skrittpromenad med honom och hoppas att han är i bättre form till Uffe träningen imorgon.

Annars har det blåst storm här och jag har fortfarande inte tagit tag i de j#vla maskrosorna i rabatterna... Idag kommer det några bilder på min trädgårdsbok, den började jag skriva i när vi flyttade hit till Hässelby, där har jag klottrat ner allt, vad som finns i trädgården sen förut, våra drömmar och planer för trädgården och vad vi gjort och planterat. Det är kul nu, sex år senare, att läsa vad vi tyckte och tänkte när vi köpte gården. Bra också att skriva ner vad man planterar, och spara växtetiketterna, om man senare vill komplettera.
Ett bra tips helt enkelt:)...


Trädgårdsboken


Här har jag klottrat ner tankar och observationer....


Sparat växt etiketter och dokumenterat...


Satt in fina bilder på växter och miljön...


Dokumenterat hur och vad jag planterat, här skriver jag ner allt
som har med trädgården att göra helt enkelt.


Kanske ter sig en aning överambitiöst, men man kan ju skriva ner korta anteckningar i ett vanligt kollegieblock också, bara man skriver allt på samma plats så det är enkelt att kolla upp när man behöver.



Morgonpigg liten prins i pyjamas:)!


Gullungen i mysig pyjamas från Name It.


Linslus:)!


Hoppas Ni alla som kollar in min blogg får en trevlig dag!

Kramar!

1 kommentar: