H

H

söndag 15 maj 2011

Regn och sol

Här har det varit full fart som vanligt hela helgen. Det har spikats panel, sågats profil lister till panelen, Henke har varit uppe tidigt och målat detaljer till panelen, Pappa har satt in en av totalt tre karmar till fönstren som ska sitta på nya kupan och så har Henke och hans pappa gått runt och kollat stängningen i hagarna, så nu kan kossorna komma:)!
Jag har pysslat i trädgården, tömkört Ikaros, varit till mormor och hjälpt henne i nya lägenheten, och myst med Eddi (Edvin) så klart!

Ibland känns det lite övermäktigt det här, hur vi än jobbar på så ligger vi alltid några steg efter, men man får se det som en bra övning här i livet, att ha tålamod, kunna ta dagen som den kommer och framför allt, kunna finna ro och harmoni mitt i röran! (Ni som känner mig skrattar nog nu, Tess=harmoni? haha:)!).

Helgen har bestått av både solsken och lite välkommet regn, och nu exploderar grönskan i trädgården och hagarna här på Hässelby! Jag har fotat lite i trädgården, tycker att det blir finast bilder när det är regn i luften och mulet väder, det gröna framträder så bra då. Här är några bilder på mina ständiga följeslagare som alltid finns med när man är ute i trädgården:)...


En tjockis i trädet:)!  Nioåriga Gösta
klänger runt som en kattunge!


Fina Tård i ett av de gamla äppelträden.


Personligen så tycker jag att det är
vackert med mossa...


Även om det kanske inte är det bästa för trädet...


Tårdans mulliga och gulliga tassar:).


Det är inte lätt att ta fina bilder på en svart katt!
Men Birgit ställer gärna upp som fotomodell:).


Nu ska jag drömma mig bort i en trädgårdstidning, sen blir det förhoppningsvis en drömlös och djup sömn i sisådär åtta timmar:)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar