H

H

torsdag 26 maj 2011

Grattis älskling!

Idag fyller min älskling Henke år:)! Han skulle ha varit i Tyskland, men som jag skrev igår så ändrades planerna hastigt och ikväll blir det en födelsedags fika här på Hässelby istället:). Innan det är dags att sätta sig ner och gotta sig så är det träning som gäller:)! Hoppas att Ikaros är bättre kropp och knopp idag...

Igår kväll var jag ute i trädgården och pysslade till klockan 10 på kvällen, härligt med dessa ljusa sommarkvällar, mindre härligt med alla mygg. Här kommer en färsk uppdatering av trädgården från igår kväll...


En orensad pergola, men fin ändå:).


"Svarta" tulpaner, black parrot.


Vita tulpaner, white parrot.


Jag älskar det rostiga armeringsmattan, är så fin fond till växterna.


Allium bollarna börjar slå ut...


Bondpionen laddar också....


Och det absolut med svenska klassiska den här årstiden,
vackervanlig lila syren.
Jag älskar den lite kalla grålila nyansen på blomman.


Nu ska jag hoppa i ridbrallorna och ta min lilla goa unge och gå till stallet:).

Kramar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar