H

H

måndag 23 maj 2011

Sista veckan i maj....

Jag har sagt det förut, och här kommer det igen, vad fort tiden går! Nu är vi inne på sista hela veckan i maj, syrenen börjar blomma här i zon 4 och det står inte på innan skolavslutningarna börjar avlösa varandra.... Tänk vad härligt att få vara barn igen och ha sommarlov! Men tonåring vill jag inte bli något mer, då trivs jag bättre nu, så här på slutspurten på de tjugo:).

Helgen har som vanligt varit för kort:), skulle vara omvänt tycker jag, jobba två dagar, ledig fem! I lördags städade mamma och jag stallet, mina små älsklingar Ella och Ikaros är riktiga lortgrisar! Utmockning, tvätt med högtryck och storstädning stod på schemat, sen måste man skotta in nytt strö i boxarna också. Jobbigt, träningsvärk i armar och rygg, men fint blev det! Vi halmade upp tjejernas boxar, så nu kan fölisarna komma:)!

Igår snickrade pappa och Henke på huset hela dagen, Edvin har dessutom haft feber i helgen och varit riktigt mammig och butter, tänk om dom kunde få alla tänderna inom en vecka istället, så det var klart sen! Idag är han bättre, och jag håller tummen för att det ska fortsätta så! Trädgården ser ut som skrutt här just nu, jag skulle behöva en heldag i rabatterna, men det är inte så lätt att få till, Henke är på kurs måndag och tisdag, sen åker han till Tyskland några dagar på det, och då blir det inte mycket gjort här hemma...

Men jag har hunnit med lite här hemma också i helgen, bland annat har jag gjort en "traskrona" till trädgården. Iden till den här skapelsen har jag fått från Maria Skoglund som driver favvis butiken biskopsgården i Bälinge. Kanske en ganska udda grej, men jag blev nöjd och tycker den är jätte fin!


Dekorativ där den hänger i stora eken
och fladdrar i vinden...


Den är fin just i vitt, då den lyser i mörkret
på kvällen och natten...


Sedd underifrån.


Det är helt enkelt en ståltrådsring med trasremsor. Jag knöt fast alla remsor sen lindade jag en lång remsa runt alla knutar för att dölja ringen och hålla allt på plats. Jag avskyr att sticka, men det här var ett riktigt trevligt "terapi jobb" framför TV:n:).

Imorgon ska Ikaros och jag träna för en ny tränare, spännande:)! Berättar mer imorgon...

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar