H

H

onsdag 4 maj 2011

Härlig tid!

Även om det blev ett litet bakslag i temperaturen ute nu så spirar det ändå för fullt i trädgården:). Jag brukar alltid försöka att ta en runda i trädgården per dag, fast det har blivit sämre med den traditionen sen jag blev mamma. Det är så härligt att se förändringarna dag för dag, helt otroligt vilken växtkraft det finns!



 
En av flera tulpanknoppar i pergolan.

Så vacker, både nu och när den blommar,
lila alliumbollar.


Gul påsklilja, i bakrunden "nya" fasaden.


Kroll liljorna i full fart!


Kroll liljorna är små mästervärk när de
tittar upp ur jorden.


Lönnen med vackra limegula "bollar".


Björkarna är först med vårgrönskan.


Rabarbern växer så det knakar:)!
Men vad gör man med rabarber när
man ska "banta"?


Hästkastanjen får härligt stora knoppar.

 
Idag skulle jag egentligen ha varit till stan för att bland annat inhandla en 30-års present, men det får bli en tripp imorgon istället. Jag är ute i sista stund som vanligt, har tänkt och funderat jättelänge på vad jag ska köpa, men är fortfarande osäker på vad det blir. Om jag hade pengar, sisådär en 10 000 så skulle det vara lätt som en plätt, men som vanligt är budgeten något mindre:).

Men jag ska nog hitta på något bra, det är Du värd E!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar