H

H

måndag 6 september 2010

Jordhögar och brandsläckare!

Jag kan inte fatta att veckorna går så fort! Vi är ju mest hemma och pysslar med huset, och alla "miljoner" projekt som vi påbörjat, och framförallt helgerna går så otroligt fort över. Den här helgen rev vi ställningen vid huset, Henke städade upp runt gården, det blir ofantligt mycket skräp överallt när man renoverar, både inne och ute! Jag har varit hemma i stallet och ridit, i lördagskväll var vi på kräftskiva med mina kusiner (mkt trevligt!), igår grävde vi upp för en ny rabatt i trädgården och på kvällen hade vi fikagäster.
Vi ser till att ha fullt upp för det mesta!

Igår var alltså min pappa här och hjälpte oss att gräva upp för en rabatt som ska ligga brevid verandan. Jag hade börjat handgräva, men insåg snart att det behövdes en pappa med grävare till jobbet!

Rabatt grävning pågår
Då marken ska höjas upp lite på ena sidan om verandan så gör vi en rabatt utefter kortsidan med höga kanter, det vill säga en upphöjd rabatt. Just nu är det bara en jordhög, så mycket jobb är det kvar innan det blir några växter där...

Snygg jordhög!
Idag har det varit en kille här och talat om brandsäkerhet, det visade sig att vi hade en brandsläckare som var 40 år gammal, (vilket är ca 30 år för mycket!) och den blev senast kontrollerad 1984 (ska kollas varje år!). Med andra ord, den är bara att kasta på tippen. Jag köpte en ny släckare, och fick dessutom en hel del tips och råd på saker vi behöver tänka på här hemma för att det ska bli så brandsäkert som möjligt.
 Något som man verkligen behöver se över då och då!

Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe och skissa och fundera på vad jag ska ha för växter i rabatten, måste passa på medans lillprinsen sover!
Trevlig måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar