H

H

tisdag 21 september 2010

Öppna förskolan

Idag har Edvin och jag varit på öppna förskolan här i Harbo. Många mammor, pappor och barn var där och det var jättekul att träffa kompisar och prata av sig lite! Edvin tyckte också att det var kul, och han sov så gott sen på eftermiddagen. Ikväll blir det inte något pyssel här hemma, mer än att jag verkligen behöver städa, det ser ut som om någon slängt in en bomb i huset...
Jag börjar bli lite (mycket!) trött på att vi måste gå in i dörren vid köket. Att dra in en smutsig, grusig barnvagn den vägen, och sen genom köket är inte speciellt kul, och jag har inte lust att dammsuga och skura golvet tre gånger om dagen! Men vi var tvungna att gräva bort trappen vid stora ingången i sommras då vi dränerade framför huset. Vi får se när vi kan använda vanliga ingången igen...
Att bo i ett gammalt hus med renoveringsbehov är en utmaning, både för kropp och knopp! Och vi som dessutom har en gård med många uthus kan nog aldrig tänka att vi ska bli "färdiga", man måste gilla att leva i en viss kaos!

Idag blir det en bild på lillprinsen när han kör sitt napptrick!


Nu ska vi kolla om det finns något ätbart i kylen, sen tar vi en promenad till stallet och hälsar på hästarna.
Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Birgitta de Hval-myhrberg,Skogås21 augusti 2011 kl. 21:18

    Tack för alla vackra bilder ute och inne.Jag drömmer mig bort när jag ser så vacker natur som ni har in på knuten. Jag vet inte så mycket däruppe ifrån om jag inte läste din blogg. Jag känner ju några som du skriver om.Jag hoppas det går bra för er med allt.Tack för allt fint att läsa.Kram Birgitta Peters mamma.

    SvaraRadera