H

H

onsdag 8 september 2010

Tripp till möbeljätten!

Idag har vi haft en lugn dag här hemma, jag börjar bli lite förkyld, och har ont i halsen, så jag försöker kurera mig själv så gott det går, vill inte bli sjuk! Igår var Edvin och jag med en kompis och hennes lilla kille till IKEA, där vi spenderade ett antal timmar. Båda pojkarna skötte sig exemplariskt och det var kul att göra något annat än att bara sitta hemma! Jag som går igång på äldre möbler och föremål till inredning är ändå barnsligt förtjust i den stora möbeljätten. Att allt är till bra pris lockar förstås, utmaningen ligger i att blanda gammalt och nytt, arvegods och IKEA, till ett personligt hem. Jag vill inte att det ska kännas som att man kliver in i en möbelkatalog när man kommer hem till mig, och tror faktiskt att jag lyckats rätt bra på den punkten.

Jag hade tänkt att jag skulle skriva lite om vårt kök ikväll, men när jag tittade igenom våra foton så insåg jag att vi inte har några bilder på hur köket såg ut när vi köpte huset, och inte några foton på hur det ser ut nu heller för den delen. Här kommer lite bilder på några av mina favoritföremål i köket, så får jag lägga ut lite foton på resten imorgon!

Gammal stege
Den här gamla stegen i trä stod i vår verkstad. Den nöp jag givetvis på en gång och använder den nu som hylla till kokböcker. Den är sliten och full av färgfläckar, precis som jag vill ha den!

Min fina mandelkvarn
Mandelkvarnen kommer från min mormors barndomshem och har sååå vacker patina! En av mina personliga favoriter!

Lilla skåpet
Det lilla glas skåpet har varit med oss ett tag nu. Min morbror Mats tillverkade det till mig efter mina ritningar för 8 år sedan och det målades lila då, för att passa in i vår lägenhet. Med tiden målades det om till vitt, och idag står det i köket i Hässelby och rymmer lite porslin och våra kokböcker och recept.
Ikväll blir det soffan och "arga snickarn", vi skulle kanske anmäla oss till det programmet själva?!
Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar