H

H

söndag 12 september 2010

Skitigt jobb...

Idag har jag börjat med en möbel som ska renoveras. En skitig sak, som kanske inte ser särskilt lovande ut till att börja med, men det kan nog bli bra när den är färdig. Det är en slags disk som kommer från min mormors barndomshem, där den troligtvis har används i slakteriet, men har de senaste åren stått i ett uthus och samlat damm. Det finns ingen skiva, och inte några ben, så det är en hel del fixande innan den går att använda.

Mycket jobb!
Det satt någon sorts plast på alla hyllor, som var jobbigt att få bort, men nu är den tvättad och klar för målning och renovering.
I helgen har jag också grävt upp en liten rabatt nere vid pergolan, jag måste flytta några felplacerade rosor från pergolan, men vill inte kasta dom på komposten, så då är det bara att ta fram spaden!

Ännu en rabatt...
Nu är det inte mycket som blommar i trädgården längre, förutom kärleksörten och några enstaka rosor, jag har också satt höstanemoner förra året, jag tycker de är så vackra, men mina plantor har inte kommit igång riktigt än.

En av rosorna i pergolan som fortfarande blommar.

Trevlig söndag!


2 kommentarer:

  1. Ska möbeln vara i härbret? Butiksdisk =)

    SvaraRadera
  2. Anna: Jag önskar att det blir så längre fram! Men nu ska den in i hobbyrummet!

    SvaraRadera