H

H

fredag 17 september 2010

Före och efter!

Min favorit på både inredningsprogram och i tidningar är före och efter bilder, det är så inspirerande att se att det går att förändra en miljö som till synes är utom all räddning. Idag blir det lite bilder på några gamla projekt som jag har pysslat med, det är möbler jag köpt på auktion och sen fixat till för att de ska passa in i vårt hem.

Fult skåp
Ett skåp ingen ville ha, jag la ett bud på 50:-, och fick det!

Fint skåp!
Jag slipade och målade skåpet vitt, och tog bort skivorna som dolde spegeldörrarna, det är inget vackert gustavianskt skåp precis, men ett mycket praktiskt skåp att förvara porslin, ljus och servetter i, och fint att ha stilleben med vackra ting uppe på toppen. Och det är billigare än IKEA!

Nött gammal soffa
Köptes på auktion för 200:-. Färgen flagar och tyget är slitet.

Som ny!
Efter slipning, vit färg och nytt tyg blev det en riktigt trevlig pjäs! Tyget passar kanske inte tidsmässigt till soffan, men det blev rätt tufft med modernt tyg på den gamla soffan. Jag sålde senare den här möbeln, då jag inte hade någon given plats för den.

Nätt litet skåp
Jag lider av "skåp sjukan". Ser jag ett skåp, litet eller stort, på auktion eller loppis så får jag "måste ha" känslor!

Med lite färg och kärlek blev det så här!

Det var några bilder på före och efter. Tyvärr är man inte alltid där med kameran och tar kort innan man börjar förvandlingen, vilket är väldigt synd, för det är jätte kul att några år senare kunna se hur möbeln verkligen såg ut när jag släpade hem den!

Ha en trevlig fredag med mycket fredagsmys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar