H

H

söndag 31 oktober 2010

Redan söndag...

Nu är den här helgen slut snart den också, hjälp vad fort dagarna går! Här har vi haft fullt upp, men inte fått särskilt mycket gjort:). I fredags blev vår lillprins 7 månader, och det firade han tillsammans med sin farmor och farfar, han sov nämligen över hos dem för första gången! Det gick jättebra, och på eftermiddagen i går så fick vi tillbaka en glad liten grabb. Igår kväll var vi till goda vänner på middag och spelkväll, tack E och F, vi hade super trevligt!

Dagen har jag bland annat spenderat med en kompis, min mamma och min morbrors fru i Bälinge, på favvobutiken biskopsgården! Idag var det premiär för jul i butiken, och det fanns sååå mycket fint som jag ville ha! Men plånboken styr mer än någonsin nu när jag är mammaledig, och det blev "bara" några ljuslyktor.
Jag lägger ut lite bilder på de fina fynden lite senare i veckan...


Idag tänkte jag visa några bilder på vårt sovrum. För närvarande sover vi i ett av rummen på bottenvåningen, då vi håller på och renoverar hela övervåningen på huset. Det är alltså bara en provisorisk lösning, men vi har fått till det ganska mysigt ändå...


Sängen med en hel hög av kuddar!

Edvins hörna! Gardinen på väggen har
jag satt upp för att dölja en igensatt dörr,
ibland måste man improvisera!
Min lilla samling av gamla resväskor.
En gamla fönsterbåge har fått ett nytt liv
som spegel.
Liten sitthörna.
Här inne står också det gamla skåpet.
Rummen på baksidan ligger i fil.
Jag har fotograferat från matrummet,
sen kommer salen, och längst in ligger sovrummet.
Som man ser på bilden här ovan ligger de tre större rummen på baksidan i fil. Just detta, de här tre rummen med de fina trägolven var det vi föll för när vi var in och tittade i huset första gången!

Nu blir det middag här i hässelby!
Trevligt avslut på helgen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar