H

H

söndag 5 december 2010

Andra advent!

Idag skulle jag vara duktig och åka upp till ridhuset med Ikaros. Jag har inte hållit igång hästarna sen kylan kom för någon vecka sen, och nu måste jag verkligen sätta fart! Men, allt går inte som man planerat, transportens bromsar hade frusit ihop, och dessutom så var vi tvungna att köra hem hö då det nästan var slut i ladan, och Ikaros fick snällt gå i hagen idag också... Jag får ta nya tag i veckan, nu rullar iallafall transporten igen:).

Ibland kan "livspusslet" kännas övermäktigt, hästar som ska skötas om och tränas, ett hem och familj som ska tas om hand, påbörjade renoverings projekt som ska göras klart och nu när vi är tre här hemma så har tiden på dygnet drastiskt minskat. Att det är vinter hjälper ju inte heller, jag tycker personligen att det räcker med två vintermånader om året:). Men då får man nog satsa på att flytta söderut, och det vill vi ju inte!


Parken

Hängbjörk

Häcken längst vägen ner till huset

Pergolan skymtar mellan träden

Höstkransen hänger fortfarande kvar.
Det blir nog inget granris runt
den här kransen i vinter...

Krokat armeringsjärn mot herbre väggen.

Fina mossbollarna.

Pergolan

Pergolan

Jag är så himla nöjd med vår pergola! Installationen tillför så mycket till vår trädgård året runt. Svartmålad och med rostiga armeringsmattor bryter den av så snyggt mot snön, den ber inte om ursäkt för sig, utan kräver sin plats! Måste säga att det nog är den bästa "tokiga" idéen jag någonsin haft och alla andra "stackare" fått genomföra!

Ikväll blir det antingen adventsmys, eller så tar jag mig i kragen och åker upp med en häst till ridhuset när Edvin somnat, vi får se vad det blir:).
Trevlig andra advent!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar