H

H

tisdag 14 december 2010

Jul=blommor!

I år är det julstämmning på hög nivå, jag kan inte komma ihåg när det var snö och kallt redan från första advent senast! Visst ska det vara snö i december, men för min del kan det få bli vår efter nyår:)!
Vi har haft ett "stökigt" dyngn här hemma med en liten kille som inte mår riktigt prima. Han har sovit sämre än vanligt och vill inte äta sin mat, jag tror det är dax för de första tänderna i överkäken att titta fram. Han var gladare nu ikväll, och jag hoppas att han mår bra imorgon, då jag och ett gäng mammor är bjudna till en tjejkompis på lunch, och jag har sett fram mot det en hel vecka, så nu håller jag tummarna på en frisk och glad Edvin!

Idag lägger jag ut några bilder på ett av mina hemma projekt med julblommor:)...




















Här har jag tagit två stycken ljushållare på fot, som brukar finnas att köpa på de flesta större blomsteraffärer, och använt som hyacintglas. Jag hade tröttnat på ljushållarna och ställt in dom i ett skåp, men nu fick de återigen komma fram men med ett annat användningsområde. Hyacinten har jag plockat ur plastkrukan och ställt i glaset, runt löken har jag tryckt ner korta bitar av granris, för att dölja rötter och jord. Grenarna är korta björk kvistar som jag målat lite slarvigt med vit färg. Ett kul sätt att återanvända saker man har hemma, och jag tyckte det blev fint när hyacinten kom upp en bit från bordskivan.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och va vackert ni verkar ha det hemma.

    SvaraRadera
  2. Tack Kristin! Hoppas du fortsätter att titta in på bloggen!

    Tessan

    SvaraRadera