H

H

torsdag 16 december 2010

8 dagar kvar...

Idag är Edvin mycket bättre! I morse när jag skulle ta upp honom ur sängen möttes jag av ett härligt skratt, och han var pigg som en lärka! Nu är han på äventyr hos sin farmor, som erbjöd sig att ha honom en dag så att jag kan pyssla och städa lite inför jul, jag har helt enkelt en superbra svärmor:)! Ja, så idag är det städning som gäller, jippi... Jag tänkte just på det när jag for fram med dammsugaren, undrar hur många dagar av sitt liv som man ägnar åt att städa? Det kanske är bäst att inte få ett svar på den frågan. Sen undrar jag lite varför jag i takt med att hemmet blir allt renare, själv blir smutsigare och skitigare:).

Idag blir det några bilder på en grupp med ljus som jag fixade till härom dagen. Ljusen kunde jag bara inte motstå, köpte dom på den lokala inrednings och blomsterbutiken här i Harbo, Välkommen in. De är så kallade "danska adventsljus" som är mittemellan kronljus och blockljus i storleken. Det fanns ljusrosa, ljusblå och i mandelgrön färg, och alla var snygga, men jag bestämde mig tillsist för den gröna färgen.
Ljusen fäste jag i mina betongkrukor med gröna oasis block, och täckte med mossa. sen pyntade jag upp det hela med några bokmärken. Nog snackat, här kommer bilderna!






Bokmärkena har jag monterat med
spraylim på ett ark kraftigt papper,
sen klippt ut...








En blivande vit amaryllis.





Orkidéer hör till mina favoriter!

Nej nu kan jag inte sitta här framför datorn längre, måste fortsätta att städa!
Trevlig torsdagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar