H

H

torsdag 23 december 2010

Sista rycket!

Nu är det full fart här hemma! Vi gör allt från sill inläggningar och hemmagjord rödbetsallad till att skura golv och fixa det sista "piffet". Edvin tycker att vi är supertråkiga som bara springer runt, och en sådan här dag, då man önskar att han ska sova lugnt några timmar på dagen så har han knappt sovit alls. Nåja, vi jobbar på för att vi ska kunna ta det lugnt och känna in julstämningen ikväll:). I flera år har vi haft som tradition att bjuda ett gäng kompisar på uppesittarkväll, men i år bestämde vi oss för att hoppa det. Sen vi blev tre stycken här hemma så känns det något övermäktigt att ha huset fullt två kvällar i rad, men vi kommer sakna alla vänner ikväll!

Jag skulle kunna lägga in hundratals bilder på bloggen såhär före jul, bara idag så tog jag hundra fotografier med kameran på en kort sväng genom huset, men jag måste ju begränsa mig (tråkigt!) och här kommer några bilder på dukningen och pyntet från vårt matrum...

Matrummet med årets juldukning, i bakgrunden skymtar
granen i salen.

Små hållare till julgransljus har jag
hängt på varje vinglas.

Blommor en våning upp på bordet:).
Mycket praktiskt då de tar liten plats.

Terapiarbete? Små trästugor som jag målat och fäst en liten
sittpinne på, små pepparkaks fågelhus ska det föreställa...

Dukningen går i vintrigt vitt, silver
och isblått, med brunt som accentfärg.

Jag älskar porslin! Här i tre färger, undertallrik i isblått,
mattallrik i vitt och assiett i brunt. Silverbesticken är min mammas.

Inga klassiska julfärger, men stämningsfullt ändå!

Jag är inte en tomte fantast, men min tomte servis, som mormor
sparat åt mig sen jag var liten, älskar jag!

Jag älskar färgen, och de vackra motiven
från boken Tomten.

Mitt "pyntbord" med julkulor, hyacinter och finaste kaffe servisen!

Imorgon kommer bilder från salen, och granen!

Imorgon ska jag försöka hinna göre ett inlägg med bilder från salen. Nu blir det stallet en sväng för min del!
Ha en supermysig uppesittarkväll!!!
GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar