H

H

måndag 6 december 2010

Toppen lunch!

Idag har Edvin och jag varit till bästa E på lunch med mammagruppen! Vi fick supergod paj med sallad och bröd och en härlig chokladtårta med kaffe! Mmmmmmm! Edvin var glad och go som vanligt, men trött när vi åkte hem:). Innan lunchen passade jag på att släpa in min tallkvist som jag tog härom dagen. Jag älskar granen över allt annat pynt, den stackars tallen står inte högt i kurs i juletid, så jag tänkte göra ett försök att "jula" till den lite:). Tallen har så fin färg tycker jag, de blågrå stora barren och kanelbruna flagade barken stämmer precis in i min färgskala här hemma, som drar åt det kalla hållet. Såhär blev resultatet...



En "tallekvist" i matrummet.

Jag älskar min "zink kruka". Den köpte jag för en tjugolapp
på auktion sommaren 2009. Under krukan är en annan favorit,
min gamla träback.

Kvisten tar inte mycket plats i hörnet.

Mörkblå julgrans kulor som jag
köpt på IKEA för många år sen...

Inte någon elbelysning här! Fina små
klämhållare till julgrans ljus.

Fina locket till zink krukan...

Jag tycker tallen har så fina färger, lite gråblå, och enkel med
långa barr i tofsar här och där...

Naken stam, flagad bark...

Ja, antingen tycker man att det är fint med tallkvisten, eller så gillar man det inte alls. Här hemma brukar vi alltid ha en stor gran i salen, och jag kände att jag ville ha något fint att titta på i matrummet, eftersom det är där vi sitter en stor del av julaftons kvällen. Jag är ju som bekant inte så mycket för de traditionella julfärgerna och julpyntet, jag satsar mer på färger som passar in i vårt hem och mycket julblommor och växtdekorationer. Efter jul är det bara att kasta i komposten, och så kan man ändra och hitta på nya kreationer nästa jul:).

Igår satt jag framför datorn och kollade in lite inredningsbloggar som finns där ute. Och jag måste säga att jag fick lite ångest, för det finns så otroligt fina bloggar! Inte bara att de har fantastiskt fina hem att blogga om, de har så snygg design på sina sidor. Jag som inte hör till gruppen teknik kunniga skulle aldrig lyckas få till sidan så fint. Jag hoppas ändå att Ni som kollar in bloggen tycker om den, jag har sagt det förut, jag tycker det är sååå kul att blogga:)!

Trevlig måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar