H

H

tisdag 7 december 2010

Grattis pappa!

Idag fyller min pappa år, och vi ska självklart hem till Backen (mammas och pappas gård) ikväll! Kan inte fatta att det har gått ett helt år sen han fyllde sist, känns som igår vi var där och gratulerade, drack glögg och jag hade en fin gravidmage, någon månad senare liknade jag en flodhäst:).

Jag får se om jag orkar släpa mig ut och tömköra Ikaros efter fikat, igår red jag Corren, men tyvärr så la vi inte på honom snösulorna sist vi skodde honom, trodde inte att det skulle komma såhär mycket snö så tidigt, och det var en omöjlighet att trava och galoppera honom i snön på banan. Vi har ju nära till ett ridhus, men det är ändå mycket mer tid och energikrävande att ta sig dit på kvällarna, med allt från att sätta för transporten till att trängas med flera ekipage som hoppar och longerar samtidigt som man ska rida. Det kan vara bra miljöträning ibland, men just i år känner jag att det är lite väl mycket energi i mina "pojkar", och jag är ju inte i min bästa ryttarform:(,  ibland är det tråkigt med vinter...

Men visst är det härligt att bo i ett land som har fyra tydliga årstider, och vintern är ju onekligen mycket vacker! (Om än lite väl lång och kall!) Här kommer några kvällsbilder från trädgården...



Pergolan i rosa kvälls sol.







Fruset körsbärsträd.

Tänk vad vackert det är med snötäckta grenar!
Lägg också märke till snön på alla taggar på
taggtråden i bakgrunden.

Ha en riktigt bra tisdagskväll! Kraaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar