H

H

lördag 4 december 2010

Härlig vinterdag!

Idag har Henke och jag varit ute på "gran jakt". Vi lämnade Edvin hos mamma en stund och gick ut på pappas mark bakom stallet och kollade efter en fin gran att ha inne i salen. Vi har konstaterat några saker, det är jobbigt att gå på ett hygge som är fullt av snö, och det är svårt att se hur granarna ser ut när de är täckta med snö! Men tillsist så fann vi en skaplig gran och hoppas den ska bli fin i jul.
Jag släpade dessutom hem en till gran som jag har en del planer för i köket, och en tallkvist, bilder på de här två "projekten" kommer längre fram. Nu kommer äntligen några fotografier på ett vintrigt Hässelby, bilderna tog jag härom dagen...

Lönn

Lönn

Sagolikt vackert!

De mest slitna, trasiga saker kan bli vackra på vintern.

Frostig taggtråd

Min fina spegelboll med
frusen fågel på toppen!

New Dawn

Frostiga trädkronor.

Frusna grenar, och huset i bakgrunden.

Jag är helt besatt av att fotografera träd! Måste ha varit en trädkramare i tidigare liv:)! Vår gård omgärdas av en park liknande hage med över hundratalet lövträd, och jag älskar att följa årstiderna genom träden! Såhär vackert som det är ute nu har det nog inte varit någon vinter som vi bott här, all snö på minsta lilla gren gör att det ser ut som en sagovärld utanför dörren! Jag skulle kunna ladda upp hundra bilder på alla träd, men det finns en risk att det blir lite tjatigt:).

Nu ska jag ta en kopp te i soffan innan lillprinsen vaknar!
Kraaaam och trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar