H

H

torsdag 7 oktober 2010

Fortsättning på badrummet!

Idag har Edvin och jag varit en sväng till Uppsala och IKEA, där träffade vi två kompisar med bebisar och shoppade lite förvaringsboxar. Nu sover Edvin och det skulle jag också kunna göra!
Idag kommer det en hel drös med bilder på vårt badrum, igår var det före renoveringen, nu kommer det färdiga resultatet...

Sett från hallen
Här var det förut en liten garderob att
hänga av sig ytterkläderna.
Strömbrytare med lite nostalgisk känsla.
Kommod i lantlig stil.
Hylla över toaletten, den köpte jag för 50:-
på Indiskas rea för många år sen.
Hemmagjord spegelpanel
Kan inte låta bli att ha minst ett skåp i varje rum!
Det här fick jag av min mamma, och jag  målade
om till vitt, så klart!
Sett från fönstret. Det gamla skrivbordet köpte jag av en vän,
slipade och målade om till vitt, idag använder vi det som skötbord.
Spegeln kommer från butiken chili.
Badkaret
Det gamla blombordet har jag ärvt, idag
tjänar det som avställningsyta vid
badkaret.
Dusch hörnan

Handukar och mysljus!
 
Billiga tvålar som jag slagit in i
olika omslagspapper.
Blandaren till badkaret har en originell plats, i fönstret!
Fönsterbrädan är i vit marmor.
Gamla charmiga plåtburkar, perfekta till förvaring
av småprylar.

Perfekt förvaring! Här fanns förr några små
garderober. Vi tog bort dessa och ställde
in högskåp istället. I botten är det stora
kökslådor.

Det som återstår i badrummet nu (för det är inte HELT färdigt!) är att renovera fönstret. När vi får tid och ork till det får vi se... Det här var ett stort projekt för oss, då det inte var något våtutrymme här från början, vi var därför tvungna att göra allt från grunden, bara att dra avlopp (som dessutom inkluderar att man måste gräva och greja utomhus) och bygga upp allt "bakom" det fina ytskiktet tog lång tid. Utan hjälp från våra underbara pappor hade det aldrig blivit färdigt!

Nu ska jag återgå till att skruva ihop IKEA lådor, ett riktigt terapiarbete!
Ha en trevlig kväll!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar