H

H

fredag 22 oktober 2010

Nytt projekt...

Idag lyser solen igen, och trots att det är kyligt ute så är det härligt att vara utomhus! Jag och Edvin har varit ute på en kortare promenad, mina luftrör är fortfarande "ur balans" så jag får vara lite försiktig med den kalla luften. När jag kom hem med en sovande bebis i vagnen så ställde jag mig framför huset och stod en lång stund och tittade och funderade på vår blivande entré.




Det är inte speciellt vackert, men kan förhoppningsvis bli när det är färdigt! Nu gäller det bara att vi tänker till och bestämmer oss för hur vi vill ha det. Jag har alltid drömt om en ljus och härlig glasveranda, och har varit ute på nätet många gånger för att leta inspiration, jag har bland annat hittat de här...

Härligt ljus glasveranda med mycket fönster! Såhär vill jag
att det ska se ut hos oss!
Otroligt vackra fönster!
Såååå snyggt golv! Vill ha!
Vackra Skebo Herrgård med fin glasveranda.
Här var vi år 2007 när vi firade min mamma!
Jag har letat i flera månader på bland annat blocket efter begagnade fönster och dubbeldörrar till vår veranda, men eftersom den blir ganska stor (ca 3x7m) så är det svårt att hitta tillräckligt många fönster. Dessutom ser folk ett större värde i de här äldre sakerna idag, och det är inga små summor de begär för grejerna, de är oftast också i ganska dåligt skick. Jag får fundera och leta vidare!

Nu blir det en kopp te i soffan med skissblocket i knät, min bästa vän när alla idéer som snurrar runt i huvudet ska ut, tömning av hårddisken så att säga:)

Till alla som läser bloggen; Trevlig mysfredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar