H

H

söndag 24 oktober 2010

Tillbakablickar...

Att en helg kan gå så fort! Känns som det bara var några minuter sen som jag skrev trevlig mysfredag här på bloggen, och nu är det söndag kväll! Här har helgen alltså gått i rasande fart, även om det känns som vi inte gjort särskilt mycket. Pappa och Henke har fixat färdigt grundet till den nya verandan, och gjort en provisorisk lösning så att vi kan använda den stora ingången igen, vilket är ett måste nu när vi släpar in och ut barnvagen varje dag. Jag har varit i stallet både fredag, lördag och söndag. Idag var jag blandannat till holm gård http://www.friskhastiholm.se/ , och löshoppade Ikaros. Han är ju inte en talangfull hopphäst direkt, men han tyckte det var superkul och satsade till 100%, och det var skönt att se honom så nöjd och tillfreds!

Ikväll visste jag inte riktigt vad jag skulle skriva om, kameran har legat i sitt fodral hela helgen, så några nya bilder har jag inte heller. Istället började jag kolla på äldre bilder, och hittade våra semesterbilder från 2009, när vi var i Göteborg några dagar. Då blev det några fina kort, och en del av dessa kommer här!

Härlig båt tur i Göteborgs skärgård!
Vackra segelbåtar
Botaniska trädgården
Sååå härligt lusthus! Vill ha!!! Botaniska trädgården.
Trädgårds föreningen.

Afrikas blå lilja.

Härlig och annorlunda färgsättning!
Trädgårdsföreningen
En av alla vackra växt installationer på
trädgårds föreningen.
Jag som älskar pergolor fick se en hel del varianter!
Det var en inspirerande resa då vi var och tittade både i Göteborgs botaniska trädgård, och på den centralt belägna trädgårds föreningen. Jag fick med mig många härliga idéer hem, och några har jag redan fått användning av. När vi åker till Göteborg så gör vi det av i huvudsak en anledning, att hälsa på bästa Anna och Erik! Att få personlig guidning ut i skärgården, bada från solvarma klippor, äta gott på restauranger och shoppa loss, det kan inte bli bättre! Nu saknar jag "mina" göteborgare så mycket att Henke och jag planerar för en tripp ner dit inom kort, det ska bli så kul!

Nu ska jag kolla på en halv Beck film, det brukar tyvärr inte bli mer en så, för när nyheterna börjar är jag trött!

Ha en trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar