H

H

fredag 15 oktober 2010

Tidig höstmorgon

Jag har inte skrivit på någon dag, men nu har jag lagt lite tid på att göra ett blogginlägg! Här hemma är hela familjen mer eller mindre förkylda, och Edvin är inte alls sugen på att sova på nätterna! Henke och jag ser mest ut som sömngångare, och vi hoppas på att det snart ska vända och bli lite lättare igen.

Ute är det härligt väder, och när Edvin ville ta en tidig morgon tupplur så tog jag med kameran ut, när han somnat passade jag på att ta lite höstbilder, här kommer några av dom...



Krackelerad färg på ett foder.

Slitet fönster

Torrt gräs


Gammal grind

Slitet och lite vackert...

Trasigt och nött...

Ett av uthusen, här har det bott höns och grisar förr i tiden.

Gösta in action!

Söta lilla Astrid!

Kan inte få nog av höstens alla härliga färger!

Som man kan se på bilderna så behöver gården en rejäl upprustning, uthusen och stängslet har sett sina bästa dagar! Men jag kan inte låta bli att tycka att det slitna och förfallna är vackert också! Speciellt när man fotograferar och kan krypa nära detaljerna. Självklart vill vi kunna renovera allt NU, (det är därför jag köper en trisslott varje månad) men det finns en viss melankolisk charm med det nötta och trasiga...

Imorgon väntar vi gäster här på Hässelby, så idag blir det till att städa! Hoppas på att kunna lägga ut lite bilder inifrån huset imorgon.

Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar