H

H

måndag 18 oktober 2010

Tråkigt väder...

Är den härliga hösten slut nu? Den frågan ställde jag mig själv i morse när jag tittade ut genom sovrumsfönstret, ute var det blött, grått och tråkigt. Nu hade man nästan blivit van med fint väder, det har ju varit en kanon höst fram tills idag.
Igår gjorde vi ett ryck med projektet rabatt igen, Då det blir en upphöjd rabatt så fyllde vi på med en stor traktorskopa med torv och hästgödsel (tack mina fina pollar!) en skopa fin kompostjord (tack trädgården för allt kompostmaterial) och en skopa fin planteringsjord (tack pappa för att vi fick en skopa av dig!) Sen körde Henke rally med jordfräsen och blandade runt hela härligheten, om inte växterna kommer att trivas där så kan de inte trivas nånstans! Jag passade också på att ta lite härligt frostiga bilder i trädgården igår morse, här kommer några av dom...

Jättedaggkåpa
Ljuslykta
Stäppsalvia
Min fina fågel i morgonsolens strålar!
Finaste trädgårdpyntet, och ett minne från
en härlig semestertripp till Ljusdal och
bästa Anna!
Lavendeln börjar förstå att den inte växer i Provance!
Alunrot
Jag passade även på att fixa dekoration till våra fina pampiga gjutjärns urnor i helgen. I år fick det bli "mossbollar", jag formade hönsnät till en halv boll, och klädde sen in i mossa, om det blev snyggt? Jag är nöjd i alla fall!

En "boll"
Två "bollar"
Jag har varit hem till stallet och tömkört Ikaros och fått på Correns tappsko idag på förmiddagen, så nu slipper jag att gå ut något mer idag, och satsar på en myskväll med Edvin i soffan!
Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar