H

H

måndag 11 oktober 2010

Löv i massor!

Idag tog jag och Edvin med min mormor och åkte till hennes syster och hälsade på, där blev vi bjudna på både lunch och fika, mycket trevligt! Det är lite kyligt ute idag, men underbart vackert väder, och jag kunde inte låta bli att fotografera lite ute i trädgården. Här kommer några bilder...


Kastanjelöven är fortfarande gröna.
Vacker höstfärg på en av rosorna.
Vy från trädgården, ut i hagen och vidare ut på åkern.
Några rosor kämpar envist på, trots flera frostnätter.
Eldiga färger på vildvinet.
Förvirrad jättedaggkåpa, lite sent att
blomma nu!
Pionerna klipper jag ner i vår, när de nya knopparna sticker upp!

Ett impulsköp, sex små buxboms plantor. Jag har länge
velat prova att sätta buxbom, men nu vet jag inte var de
ska planteras...


Hästkastanjen


En av de få nackdelar med hösten här hos oss är alla löv! Gården är omgärdad av hundratalet lövträd, och det krävs en massiv jobbinsats varje höst när vi ska ta bort löven från gräsmattan. Små löv brukar ju blåsa bort, men de stora lönnlöven brukar bilda en våt tjock matta, något gräsmattan inte uppskattar.
Henke har redan kört bort några lass med löv, men mycket återstår innan träden är kala.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar