H

H

söndag 17 oktober 2010

Höstmiddag!

Igår kväll hade vi några kompisar här på middag, och det var så klart jättetrevligt! En favorit sysselsättning jag har när vi ska få gäster är att duka bordet. Jag ÄLSKAR porslin, glas, dukar och allt annat som hör dukningen till, och försöker alltid att komma på något litet nytt. Igår hade vi höstkänsla på dukningen, men ändå i den ljusa färgskalan, då jag inte är särskilt förtjust i allt för murriga färger. Här kommer några bilder på bordet...

Matrummet i höstskrud...
Ett kuvert...
Detalj på det fina porslinet från Himla.
Härligt med massor av tända ljus!

Som duk har jag använt ett tyg i brunt med sammetstryck. För att lätta upp den mörka färgen lägger jag på ett stycke organzatyg i vitt. Här handlar det inte om några välsydda dukar, men det syns inte att det är lite ruffa kanter på tygen när man lägger lager på lager. Dekorationen består av torkade lönnlöv, kastanjer och en hel drös med ljus stakar.

Här är vi fortfarande förkylda, igår lät jag som en 13 årig pojke i målbrottet:) Idag finns det inte mycket röst kvar alls, men vad gör väl det! Nu ska jag och Edvin gå och mysa en stund!
Ha en trevlig söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar